Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina

Sociální služba Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina

Květina, z.s. poskytuje službu sociální prevence dle § 65 zákona číslo 108/2006 Sb. o sociálních službách ve znění platných předpisů s názvem Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina. Služba je na základě uvedeného zákona registrována u Krajského úřadu Ústeckého kraje pod číslem 6251794.

Provozní doba sociální služby

Provozní doba terénní formy služby Provozní doba ambulantní formy/kontaktního místa služby
pondělí 07:30 – 16:00 /
úterý 10:00 – 16:00 08:00 – 10:00
středa 10:00 – 16:00 08:00 – 10:00
čtvrtek

07:30 – 12:00

14:00 – 16:00

12:00 – 14:00
pátek

07:30 – 12:00

14:00 – 16:00

12:00 – 14:00

 

Poslání sociálně aktivizační služby

Posláním této služby je poskytnout rodinám s dětmi pomoc a podporu vedoucí ke změně sociálně nepříznivé situace. Dále poskytnout rodinám s dětmi pomoc a podporu v oblasti duševního zdraví jejich dětí, čímž minimalizuje a předchází vzniku sociálního vyloučení.  
Služba je poskytována zejména terénní formou na území měst Dubí, Teplice, Hrob, Košťany, Novosedlice, Proboštov a Krupka.

Kontakt

Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina
Komunitní centrum Dubí
Mírová 325/4a
417 03 Dubí III – Pozorka

Vedoucí služby:
Bc. Žáková Michaela zakova@oskvetina cz, +420 727 806 818

Kontaktní osoby:
Haincová Barbora, DiS. haincova@oskvetina.cz, +420 725 947 830
Havlová Andrea, DiS. havlova@oskvetina.cz, +420 725 802 554
Leharová Pavlína, DiS. leharova@oskvetina.cz, +420 727 807 287
Bc. Malá Michaela mala@oskvetina.cz, +420 722 966 825

Služba je poskytována bezplatně

Poskytování služby Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina je poskytováno bezplatně na základě finanční podpory města Teplice, města Dubí, města Hrob, města Košťany a Ústeckého kraje. Realizaci služby také finančně podpořila Nadace ČEZ a Nadační fond Albert v rámci grantového programu BERTÍK POMÁHÁ 2022.

Cíle sociální služby aneb čeho chceme poskytováním služby dosáhnout?

 

Cílovým stavem služby je rodina, která je schopná samostatně zvládat problémy každodenního života a zajistit svým dětem podle svých možností odpovídající podmínky pro jejich všestranný rozvoj. Spoluprací s rodinou minimálně zastavit zhoršování její nepříznivé sociální situace. Optimálně ji podpořit k zlepšení životní úrovně a zvýšení sociálních dovedností jednotlivých členů rodiny. V oblasti duševního zdraví dětí a mladistvých je cílem poskytnout včasnou a komplexní sociální pomoc v případech, kdy jsou nezletilí ohroženi vznikem či rozvojem psychiatrického onemocnění. Spolupracovat s rodinou na podpoře celého rodinného systému ke zvládnutí situace. 

Dílčí cíle služby:

  • pomoc při zachování nebo obnovení narušených funkcí rodiny
  • zvyšování kvality života členů rodiny, posilování jejich vnitřních zdrojů
  • zvýšení sociálních kompetencí a sociální mobility jednotlivých členů rodiny
  • podpora a pomoc při vytváření podmínek pro pravidelnou školní docházku dětí do školy, přípravu dětí do školy a smysluplného využití volného času
  • prevence předčasného ukončování vzdělání 
  • pomoc při řešení konkrétních problémů stanovených v rámci individuálního plánování spolupráce s klientem
  • podpora rodiny k aktivnímu a samostatnému řešení jednotlivých obtíží
  • zprostředkování služeb a aktivit, které jsou lokálně dostupné, ale ze strany členů rodiny nevyužívané (nízká informovanost)
  • pomoc uživatelům služby s ochranou jejich práv
  • minimalizace rizik spojených se životem v sociálně znevýhodňujícím prostředí
  • rozvíjení spolupráce s dalšími subjekty, které v lokalitě nabízejí služby nebo mohou jinak přispět k naplnění uvedených cílů 

K dosažení jednotlivých cílů využíváme tyto tři způsoby práce:
1.    Sanace rodiny
2.    Preventivní práce s rodinou
3.    Asistovaný kontakt – v současné době není vykonáván

 

Cílová skupina aneb komu je služba určena?

Sociálně aktivizační služba je zaměřená na rodiny s nezaopatřenými dětmi, které jsou sociálně znevýhodněny a ohroženy sociálním vyloučením, dále na rodiny, které se potýkají s obtížemi v oblasti duševního zdraví svých nezletilých dětí.  

Nabízíme podporu a pomoc při řešení potíží v těchto oblastech:

  • Nevyhovující bytové podmínky – klient nemá žádné bytové zázemí, bydlí v nevyhovujícím prostředí (nepřiměřeně vysoký nájem, špatné hygienické podmínky, ohrožení pocitu bezpečí, velikost bytu apod.)
  • Zadluženost, exekuce – neschopnost splácení poplatků spojených s náklady na bydlení (vysoké nájmy), neschopnost splácet půjčky, lichva a jiné
  • Dlouhodobá nezaměstnanost – nedostatečná kvalifikace, ztráta pracovních návyků
  • Neschopnost vytvářet podmínky pro zdárný vývoj dětí – odebrání dětí, ústavní výchova, omezení rodičovských práv, stanovení dohledu
  • Život v lokalitě vykazující znaky sociálního vyloučení – stigmatizace, frustrace, izolace
  • Diskriminace, nedostatečný pocit bezpečí
  • Nedostatečné ekonomické zajištění – příjmy nižší než životní minimum, chudoba
  • Nedostatečná péče o fyzické a duševní zdraví – absence využívání lékařské péče, nedodržování léčebného režimu, medikace, nedostatečná edukace rodiny v dané oblasti apod.
  • Nedostatek informací potřebných pro péči o duševně nemocné dítě
  • Akutní krize – domácí násilí, rodinné a partnerské problémy, úmrtí blízkého člena rodiny

Práva uživatelů služby

Klient využívající sociální službu Sociálně aktivizační služby Květina má bezvýhradné právo na:
  • Přístup k poskytovaným službám bez ohledu na původ, rasu, národnost, vyznání, politické přesvědčení, sexuální orientaci, předchozí kriminální kariéru či socioekonomický status.
  • Důstojnost a respekt.
  • Znalost filosofie a metod poskytované sociální služby.
  • Jasné a včasné informování o všech stávajících pravidlech a nařízeních (omezeních) daných poskytováním sociální služby, stejně jako o sankcích, vycházející z nedodržení pravidel poskytované služby.
  • Ukončit spolupráci s poskytovanou sociální službou, kdykoli na základě vlastního rozhodnutí.
  • Poskytování služeb programu bezplatně.
  • Na soukromí, pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí.
  • Podání stížnosti, v případě nespokojenosti s poskytováním sociální služby.

Povinnosti uživatelů služby

Při využívání sociální služby jsou uživatelé povinni dodržovat následující:

  • Ctít pravdomluvnost a vzájemnou důvěru.
  • Aktivně se podílet na řešení své sociálně nepříznivé situace.
  • Informovat pracovníka služby o využívání dalších služeb, jež vedou k řešení dané nepříznivé situace.
  • Nevyužívat službu pod vlivem jakýchkoliv omamných látek.
  • V zázemí služby a při práci v terénu jsou zakázány projevy fyzické agrese a psychického nátlaku (vydírání, šikana) vůči všem účastníkům.
  • Je zakázáno donášet a užívat v zázemí služby alkoholové a nealkoholové drogy.
  • Je zakázáno donášet (do zázemí služby) a používat zbraně.

Za nedodržení pravidel může být uživateli ukončeno nebo omezeno poskytování sociální služby.