Nízkoprahové denní centrum Květina
Sociální služba Nízkoprahové denní centrum Květina
Nezisková organizace Květina, z. s. poskytuje ambulantní službu sociální prevence dle § 61 zákona číslo 108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění platných předpisů s názvem Nízkoprahové denní centrum Květina. Služba je na základě uvedeného zákona registrována u Krajského úřadu Ústeckého kraje pod číslem 5464128.
Provozní doba sociální služby
pondělí |
8:00 – 15:00 8:00 – 9:00 a 14:00 – 15:00 pro objednané |
úterý |
8:00 – 15:00 8:00 – 9:00 a 14:00 – 15:00 pro objednané |
středa |
8:00 – 15:00 8:00 – 9:00 a 14:00 – 15:00 pro objednané |
čtvrtek |
8:00 – 15:00 8:00 – 9:00 a 14:00 – 15:00 pro objednané |
pátek |
8:00 – 15:00 8:00 – 9:00 a 14:00 – 15:00 pro objednané |
sobota | 10:00 – 14:00 |
neděle | 10:00 – 14:00 |
Poslání
Posláním služby Nízkoprahové denní centrum Květina je spolupodílet se na sociálním začleňování lidí v nouzi a mírnit tak rizika vyplývající z nepříznivé sociální situace, která je důvodem či směřuje k sociálnímu vyloučení těchto osob.
Kontakt
Nízkoprahové denní centrum Květina
Denisova 235/3
415 03 Teplice – Řetenice
Telefon:
+420 727 930 667 – kancelář
Vedoucí služby:
Mgr. Vernerová Barbora vernerova@oskvetina.cz, +420 727 930 996
Služba je poskytována bezplatně
Poskytování služby Nízkoprahové denní centrum Květina je poskytováno bezplatně na základě podpory Ústeckého kraje, města Teplice a spolupráci s Potravinovou bankou v Ústeckém kraji. Fungování služby finančně podpořila také např. Nadace ČEZ či Nadace Divoké husy.
Cíle služby aneb čeho chceme dosáhnout
Cílem služby je zmírnění dopadů na zdraví a kvalitu života lidí na ulici, motivace k životní změně klienta a usnadnění cesty k lepšímu soužití těchto osob s majoritou.
Dílčí cíle:
- Poskytovat podmínky pro osobní hygienu a zajištění stravy (jednoduché jídlo, nápoj);
- Informovat CS o možnostech řešení nepříznivé situace nebo jejího předcházení;
- Zvyšovat kompetence CS při zvládání nepříznivé situace;
- Předcházet pasivitě a rozvoji rizikového nebo konfliktního způsobu života;
- Podporovat vědomí vlastní jedinečnosti a hodnoty, předcházet ztrátě úcty k sobě i k druhým;
- Podporovat využívání dostupných služeb a zdrojů;
- Udržet uspokojivý zdravotní stav a snižovat dopady způsobu života na zdraví vlastní i druhých;
- Podpořit obnovování vztahů s přirozeným sociálním prostředím;
- Předcházet nebo mírnit konflikt lidí dané cílové skupiny a veřejnosti.
Zásady poskytování služby
- Služba je dostupná časově a místně.
- Služba respektuje jedinečnost každého člověka, je poskytována všem klientům bez omezení z hlediska původu, etnické příslušnosti, rasy či barvy pleti, náboženství, zdravotního stavu, sexuální orientace, ekonomické situace, politického přesvědčení, druhu rizikového chování a bez ohledu na to, jak je schopen se podílet na životě společnosti.
- Služba vychází z antidiskriminačních pravidel a je poskytována všem klientům, kteří spadají do vydefinované cílové skupiny, pro niž je služba určena.
- Služba je poskytována na profesionální úrovni, vzdělání a praxe zaměstnanců odpovídá požadavkům zákona č. 108/2006 Sb. a pozměňovacích vyhlášek a ostatních předpisů.
- Základním prvkem poskytované služby je individuální přístup ke každému klientovi.
- Služba zachovává a respektuje přání a požadavky klienta, které vycházejí z jeho vlastní vůle při spolupráci se sociální službou.
- Služba respektuje právo klienta na seberozhodování, které také podporuje a spoluutváří.
- Služba zachovává lidskou důstojnost a respektuje lidská práva.
Cílová skupina aneb komu je služba určena
Služba je určená osobám starším 18 let, které se ocitli těžké životní situaci, která je spojená s možnou či již faktickou ztrátou bydlení. Svou činnost zaměřujeme na osoby bez přístřeší a osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách.
Práva uživatelů služby
Klient využívající sociální službu má bezvýhradné právo na:
- Přístup k poskytovaným službám bez ohledu na původ, rasu, národnost, vyznání, politické přesvědčení, sexuální orientaci, předchozí kriminální kariéru či socioekonomický status.
- Důstojnost a respekt.
- Znalost filosofie a metod poskytované sociální služby.
- Jasné a včasné informování o všech stávajících pravidlech a nařízeních (omezeních) daných poskytováním sociální služby, stejně jako o sankcích, vycházející z nedodržení pravidel poskytované služby.
- Ukončení spolupráci s poskytovanou sociální službou, kdykoli na základě vlastního rozhodnutí.
- Poskytování služeb centra bezplatně.
- Soukromí – pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí.
- Podání stížnosti v případě nespokojenosti s poskytováním sociální služby.
Povinnosti uživatelů služby
Při využívání sociální služby jsou uživatelé povinni dodržovat následující:
- Ctít pravdomluvnost a vzájemnou důvěru.
- Aktivně se podílet na řešení své sociálně nepříznivé situace.
- Informovat pracovníka služby o využívání dalších služeb, jež vedou k řešení dané sociálně nepříznivé situace.
- Neužívat v prostorech služby jakékoliv alkoholové a nealkoholové drogy.
- Jsou zakázány projevy fyzické agrese a psychického nátlaku (vydírání, šikana) vůči účastníkům a pracovníkům služby, včetně používání zbraní.
- Řídit se Provozní řádem zařízení.
Za nedodržení pravidel může být uživateli ukončeno či omezeno poskytování sociální služby.