Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina

Sociální služba Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina

Květina, z.s. poskytuje službu sociální prevence dle § 65 zákona číslo 108/2006 Sb. o sociálních službách ve znění platných předpisů s názvem Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina. Služba je na základě uvedeného zákona registrována u Krajského úřadu Ústeckého kraje pod číslem 6251794.

Poslání sociálně aktivizační služby

Jedná se o službu, jež poskytuje rodinám s dětmi pomoc a podporu vedoucí ke změně sociálně nepříznivé situace, čímž minimalizuje a předchází vzniku sociálního vyloučení.
Služba je poskytována zejména terénní formou na území měst Dubí, Teplice, Hrob, Košťany, Novosedlice, Proboštov a Krupka.

Služba je poskytována bezplatně

Poskytování služby Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina je poskytováno bezplatně na základě finanční podpory projektu číslo CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_026/0000748 z Evropského sociálního fondu, operačního programu zaměstnanost. Cílem projektu  je zvýšit uplatnitelnost osob ohrožených sociálním vyloučením nebo sociálně vyloučených ve společnosti a na trhu práce prostřednictvím realizace sociálních služeb v období od 1.4. 2016 do 31.3. 2019. A dále na základě finanční podpory projektu číslo CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0005703 z Evropského sociálního fondu, operačního programu zaměstnanost. Cílem projektu  je zajištění podpory vybraných druhů sociálních služeb na území Ústeckého kraje v období od 1.4. 2017 do 31.3. 2020.

Provozní doba sociální služby

Provozní doba sociální služby je v pracovní dny od pondělí do pátku v čase od 7:30 do 16:00 hodin.

Provozní doba terénní formy služby Provozní doba ambulantní formy/kontaktního místa služby
pondělí 07:30 – 16:00 /
úterý 10:00 – 16:00 08:00 – 10:00
středa 10:00 – 16:00 08:00 – 10:00
čtvrtek

07:30 – 12:00

14:00 – 16:00

12:00 – 14:00
pátek

07:30 – 12:00

14:00 – 16:00

12:00 – 14:00

Kontakt

Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Květina
Mírová 325/4a
417 03 Dubí III – Pozorka

Vedoucí služby:
Mgr. Bočková Barbora info@oskvetina.cz, +420 721 568 898

Kontaktní osoby:
Havlová Andrea, DiS. havlova@oskvetina.cz, +420 725 802 554
Mgr. Kanišaková Lucie kanisakova@oskvetina.cz, +420 722 966 825
Bc. Žáková Michaela zakova@oskvetina.cz, +420 727 806 818

Cíle sociální služby aneb čeho chceme poskytováním služby dosáhnout?

Cílovým stavem služby je rodina, která je schopná samostatně zvládat problémy každodenního života a zajistit svým dětem podle svých možností odpovídající podmínky pro jejich všestranný rozvoj. Spoluprací s rodinou minimálně zastavit zhoršování její nepříznivé sociální situace. Optimálně ji podpořit k zlepšení životní úrovně a zvýšení sociálních dovedností jednotlivých členů rodiny.

Dílčí cíle služby

  • pomoc při zachování nebo obnovení narušených funkcí rodiny
  • zvyšování kvality života členů rodiny, posilování jejich vnitřních zdrojů
  • zvýšení sociálních kompetencí a sociální mobility jednotlivých členů rodiny
  • podpora a pomoc při vytváření podmínek pro pravidelnou školní docházku dětí do školy, přípravu dětí do školy a smysluplného využití volného času
  • prevence předčasného ukončování vzdělání
  • pomoc při řešení konkrétních problémů stanovených v rámci individuálního plánování spolupráce s klientem
  • podpora rodiny k aktivnímu a samostatnému řešení jednotlivých obtíží
  • zprostředkování služeb a aktivit, které jsou lokálně dostupné, ale ze strany členů rodiny nevyužívané (nízká informovanost)
  • pomoc uživatelům služby s ochranou jejich práv
  • minimalizace rizik spojených se životem v sociálně znevýhodňujícím prostředí
  • rozvíjení spolupráce s dalšími subjekty, které v lokalitě nabízejí služby nebo mohou jinak přispět k naplnění uvedených cílů

K dosažení jednotlivých cílů využíváme tyto tři způsoby práce:
1.    Sanace rodiny
2.    Preventivní práce s rodinou
3.    Asistovaný kontakt

Cílová skupina aneb komu je služba určena?

Sociálně aktivizační služba je zaměřená na rodiny s nezaopatřenými dětmi od 4 let a mladistvými, které jsou sociálně znevýhodněné, ohrožené sociálním vyloučením nebo které žijí v sociálně vyloučených lokalitách obcí Dubí, Teplice, Hrob, Košťany, Novosedlice, Proboštov a Krupka.

Nabízíme podporu a pomoc při řešení potíží v těchto oblastech:

  • Nevyhovující bytové podmínky – klient nemá žádné bytové zázemí, bydlí v nevyhovujícím prostředí (nepřiměřeně vysoký nájem, špatné hygienické podmínky, ohrožení pocitu bezpečí, velikost bytu apod.)
  • Zadluženost, exekuce – neschopnost splácení poplatků spojených s náklady na bydlení (vysoké nájmy), neschopnost splácet půjčky, lichva a jiné
  • Dlouhodobá nezaměstnanost – nedostatečná kvalifikace, ztráta pracov. návyků
  • Neschopnost vytvářet podmínky pro zdárný vývoj dětí – odebrání dětí, ústavní výchova, omezení rodičovských práv, stanovení dohledu
  • Život v lokalitě vykazující znaky sociálního vyloučení – stigmatizace, frustrace, izolace
  • Diskriminace, nedostatečný pocit bezpečí
  • Nedostatečné ekonomické zajištění – příjmy nižší než životní minimum, chudoba
  • Nedostatečná péče o zdraví – absence využívání lékařské péče, nedodržování léčebného režimu, medikace apod.
  • Akutní krize – domácí násilí, rodinné a partnerské problémy  

Práva uživatelů služby

Klient využívající sociální službu Sociálně aktivizační služby Květina má bezvýhradné právo na:
  • Přístup k poskytovaným službám bez ohledu na původ, rasu, národnost, vyznání, politické přesvědčení, sexuální orientaci, předchozí kriminální kariéru či socioekonomický status.
  • Důstojnost a respekt.
  • Znalost filosofie a metod poskytované sociální služby.
  • Jasné a včasné informování o všech stávajících pravidlech a nařízeních (omezeních) daných poskytováním sociální služby, stejně jako o sankcích, vycházející z nedodržení pravidel poskytované služby.
  • Ukončit spolupráci s poskytovanou sociální službou, kdykoli na základě vlastního rozhodnutí.
  • Poskytování služeb programu bezplatně.
  • Na soukromí, pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí.
  • Podání stížnosti, v případě nespokojenosti s poskytováním sociální služby.
Případné porušení práv klientů zařízení je projednáváno na pravidelných poradách týmu. Profesionální nedostatek je následně řešen na supervizním setkání. Pokud došlo k závažné profesní chybě, která vrhá pochybnost na pracovníkovu způsobilost k výkonu dané profese v rámci služby, dochází k pracovně-právnímu postihu případně rozvázání pracovního poměru.

Povinnosti uživatelů služby

Při využívání sociální služby jsou uživatelé povinni dodržovat následující:

  • Ctít pravdomluvnost a vzájemnou důvěru.
  • Aktivně se podílet na řešení své sociálně nepříznivé situace.
  • Informovat pracovníka služby o využívání dalších služeb, jež vedou k řešení dané nepříznivé situace.
  • Nevyužívat službu pod vlivem jakýchkoliv omamných látek.
  • Zákaz fyzické agrese a psychického nátlaku (vydírání, šikana) vůči účastníkům služby.
  • Je zakázáno donášet a užívat v zázemí služby alkoholové a nealkoholové drogy.
  • Je zakázáno donášet (do zázemí služby) a používat zbraně.

Za nedodržení pravidel může být uživateli ukončeno nebo omezeno poskytování sociální služby.