Klub Magnet

Informace pro veřejnost

Sociální služba Klub Magnet

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Klub Magnet poskytuje ambulantní a terénní služby sociální prevence dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. Služba je na základě uvedeného zákona registrována u Krajského úřadu Ústeckého kraje pod číslem 3536223.

Poslání Klubu Magnet

Posláním služby je pomocí volnočasových a vzdělávacích aktivit a s využitím metod sociální práce přispívat k sociálnímu začlenění dětí a mládeže v oblasti, kde služba působí.

Provozní doba Klubu Magnet

Klub Magnet je v provozu každé pondělí, úterý, středu, čtvrtek a pátek od 13:00 do 18:00 hodin.

 

Kontakt

Klub Magnet
Adresa:                     Střední 120/30 a Mírová 218/6, Dubí III – Pozorka, 417 03
Vedoucí služby:      Bc. Klaus Horčíková Veronika
Telefon:                      +420 725 470 979
e-mail:                         klub@oskvetina.cz

Služby jsou poskytovány bezplatně

Poskytování služby nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Klub Magnet finančně podpořil Ústecký kraj, Město Dubí a společnost CzechPak Manufacturing, s.r.o..

Tento projekt byl finančně podpořen Nadačním fondem Albert v rámci grantového programu BERTÍK POMÁHÁ 2017.

Tento projekt byl v roce 2018 finančně podpořen Nadačním fondem Tesco – Vy rozhodujete, my pomáháme a Nadací Agrofert.

Informace o dalších subjektech, které podporují tuto službu, naleznete v sekci „Poděkování“.

Cíle Klubu Magnet

Cílem je zlepšit kvalitu života dětí a mládeže vytvářením podmínek k řešení sociálně nepříznivé situace.

Dílčí cíle:

  • Předcházet a minimalizovat sociálně patologické jevy.
  • Zprostředkovat služby a aktivity, které jsou lokálně dostupné a ze strany uživatelů nevyužívané.
  • Zvýšit úspěšnost dětí a mládeže ve vzdělávání jak na základní škole, tak v následném studiu.
  • Zvýšit sociální kompetence uživatelů služby v reakci na nepříznivou sociální situaci uživatele sociální služby.

Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou děti a mladiství ve věku 6 – 16 let ohrožení sociálním vyloučením a sociálně patologickými jevy převážně ze sociálně slabého anebo méně podnětného rodinného prostředí obcí teplického regionu zejména města Dubí. Podmínkou zařazení dítěte do služby je skutečnost, že se zájemce o službu nachází v sociálně nepříznivé situaci.

Za nepříznivé sociální situace pro zařazení zájemce do služby považujeme:

  • Zájemce o službu může žít v takovém prostředí, jež mu plně neumožňuje a neposkytuje dostatek aktivit a činností směřující k aktivnímu a smysluplnému trávení volného času.
  • Zájemce o službu může žít v takovém prostředí, jež mu plně neumožňuje a neposkytuje dostatek aktivit a činností směřující k dosažení odpovídajícího vzdělání.
  • Zájemce o službu může žít v takovém prostředí, jež mu plně neumožňuje a neposkytuje dostatek aktivit a činností směřující k předcházení a minimalizaci výskytu sociálně patologických jevů.
  • Zájemce o službu se může potýkat s obtížemi v oblasti mezilidských vztahů (rodinné, vrstevnické a jiné).
  • Zájemce o službu může žít v nevyhovujících bytových podmínkách.
  • Zájemce o službu žije v lokalitě, jež vykazuje znaky sociálního vyloučení.

Pro řešení této situace potřebuje službu s těmito činnostmi:

  • Sociálně terapeutické činnosti
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

Služba není určena pro osoby s tělesným, duševním, smyslovým nebo kombinovaným postižením, které neumožňuje běžnou komunikaci a běžný přístup. Personál poskytovatele není profesně vzdělán v této oblasti. Poskytovatel neposkytuje službu v bezbariérovém prostoru. S těmito osobami nelze uzavřít dohodu o poskytování sociální služby.

Vymezení kapacity sociální služby

Tato sociální služba pracuje se dvěma typy kapacity. Jedná se o maximální kapacitu, která vychází zejména z personálního zajištění služby a aktuálně je definována na 80 uživatelů služby ročně. Dále pracujeme s pojmem okamžitá kapacita. Ta vychází zejména z materiálně technického zajištění služby a také personálního zajištění. Tento typ kapacity je aktuálně stanoven na 30 uživatelů v daném okamžiku.

Zásady poskytování sociální služby

Při realizaci služby jsou uplatňovány následující zásady:

  • Snaha o maximální dostupnost z hlediska času a místa poskytování.
  • Služba respektuje jedinečnost každého člověka.
  • Služba vychází z antidiskriminačních pravidel a je poskytována všem klientům, kteří spadají do vydefinované cílové skupiny, pro niž je služba určena.
  • Je poskytována na profesionální úrovni.
  • Základním prvkem poskytované služby je individuální přístup ke každému klientovi.
  • Služba respektuje přání a požadavky klienta a právo na seberozhodování klienta, které vycházejí z jeho vlastní vůle při spolupráci se sociální službou.
  • Služba zachovává lidskou důstojnost.
  • Respektuje lidská práva.

Služba je poskytována na základě principu nízkoprahovosti:

  • realizujeme službu tak, aby byla umožněna maximální přístupnost, tedy ve snaze odstranit časové, prostorové, psychologické a finanční bariéry, které by bránily cílové skupině vyhledat prostory zařízení či využít nabídku poskytovaní služby,
  • pro omezení přístupu klienta ke službě není důvodem pasivita či názorová odlišnost,
  • klient má možnost zůstat v anonymitě, jakákoliv dokumentace obsahující osobní údaje klienta musí být vedena s klientovým souhlasem a s právem do ní nahlížet, zařízení získává jen ty údaje klienta, které jsou stanoveny jako nezbytné pro poskytování odborných a kvalitních služeb,
  • pro užívání služby není podmínkou členství ani jiná forma registrace, pravidelná docházka do zařízení není podmínkou užívání služby, klienti mohou přicházet a odcházet v rámci otevírací doby zařízení podle svého uvážení, klient není povinen zapojit se do připravených činností,
  • služby sociálního charakteru jsou poskytovány bezplatně,
  • službu může využít kdokoliv z cílové skupiny bez omezení, pokud svým chováním a jednáním neomezuje a neohrožuje sám sebe, ostatní klienty, pracovníky či efektivitu služby.

Práva uživatelů služby

Klient využívající sociální službu Klub Magnet má bezvýhradné právo na:

  • Podpůrné a podnětné prostředí.
  • Přístup k poskytovaným službám bez ohledu na původ, rasu, národnost, vyznání, politické přesvědčení, sexuální orientaci, předchozí kriminální kariéru či socioekonomický status.
  • Důstojnost, respekt, zdraví a bezpečnost kdykoli.
  • Znalost filosofie a metod poskytované sociální služby.
  • Jasné a včasné informování o všech stávajících pravidlech a nařízeních (omezeních) daných poskytováním sociální služby, stejně jako o sankcích, vycházející z nedodržení pravidel poskytované služby.
  • Ukončit spolupráci s poskytovanou sociální službou, kdykoli na základě vlastního rozhodnutí.
  • Ochranu před reálným nebo hrozícím tělesným trestem, před fyzickým, emočním a sexuálním zneužíváním.
  • Ochranu před vykořisťováním (včetně rodičů a rodiny) ve prospěch zařízení či jeho personálu.
  • Možnost do zařízení přijít a zase z něj odejít kdykoliv během provozní doby.
  • Rozhodnutí o tom, kterou z nabízených aktivit bude využívat.
  • Poskytování základních služeb zařízení bezplatně.
  • Možnost vybrat si pracovníka zařízení a s ním si popovídat o záležitostech, které jej trápí.
  • Na soukromí, pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí.
  • Podání stížnosti, v případě nespokojenosti s poskytováním sociální služby.

Povinnosti uživatelů a pravidla sociální služby

Při využívání sociální služby jsou uživatelé povinni dodržovat následující:

  • Zacházet s pomůckami, přístroji a náčiním pouze s dovolením přítomného pracovníka.
  • K veškerému vybavení klubu se chovat šetrně, což znamená, neničit pomůcky, nábytek, přístroje, neplýtvat materiálem, dodržovat pokyny přítomného pracovníka.
  • Chovat se slušně a ohleduplně k ostatním v klubu, neubližovat nikomu fyzicky ani slovně.
  • Respektovat pokyny zaměstnanců.
  • Pokud dojde ke zranění či ke škodě na majetku klubu, je povinností uživatele neprodleně tuto skutečnost nahlásit přítomnému pracovníkovi.
  • Ctít zde pravdomluvnost a vzájemnou důvěru.
  • V prostorách klubu a jeho blízkém okolí a na jednotlivých výjezdech a výletech je zakázáno kouřit a užívat další omamné a psychotropní látky. Stejně tak není možné přicházet do zařízení pod vlivem těchto látek a tyto látky sem vnášet (cigarety, alkohol, marihuana, pervitin, apod.).
  • Je zakázáno přijít do klubu v případě, že jste se v daný den nezúčastnili vyučování (pokud probíhalo).
  • V klubu je zakázáno provádět jakékoliv sexuální či milostné aktivity, včetně jejich náznaku.
  • Je zakázáno donášet a používat zbraně (jedná se o útočné či obranné, bodné, sečné a palné zbraně – nože, dýky, boxery, pistole, plynové zbraně, elektrošoky apod.) v prostorách klubu a na všech výjezdních akcích.
  • Všechna uvedená pravidla a povinnosti se vztahují také na veškeré aktivity probíhající mimo klub. Kde navíc platí, že je zakázáno trhat rostliny a jejich plody bez souhlasu pracovníka.